1 Decembrie – Deșteaptă-te, române !!!

Mântuiește, Doamne, poporul tău și binecuvintează moștenirea ta. 

Biruință binecredincioșilor creștini asupra celui potrivnic dăruiește …

Ștefan cel Mare și Sfânt:

Știu că o țară mică poate părea o pradă ușoară …

Crezi oare că cei mulți cunosc acest adevăr ?

Mihai Viteazul:

Așa m-ai cunoscut tu pe mine ? Că-mi pot vinde țara străinilor ? …

Și voi ? Ce-ați crezut ?

Ștefan cel Mare și Sfânt:

În acest colț de lume, unde neamul nostru românesc a prins rădăcini adânci ca și codrii de stejari … nu suntem datori nimănui și n-am prigonit niciodată pe nimeni. Vrem să trăim în bună înțelegere cu vecinii care ni i-a dat Dumnezeu și cu celelalte țări mai depărtate …

Mie nu-mi plac războaiele ! Am luptat, însă, ori de câte ori neatârnarea și hotarele țării mele au fost amenințate, iar dacă va fi nevoie vom știi să ne apărăm și împotriva oștilor care au cucerit Constantinopolul.

Vlad Țepeș:

I-ați asmuțit pe unii împotriva altora, i-ați îndemnat să caute peste hotare ajutorul atât de scump plătit al străinilor. Asta a ajuns țara de pe urma dezbinărilor voastre smintite …

N-au știut să vă taie la vreme …

Nu, n-am să vă judec acum. Prea multe capete ar însemna să cadă.

Un singur lucru vă cer: Voi ați adus țara acolo unde este ? Voi să o duceți unde se cuvine să fie …

Fiecare om să fie propriul său judecător. Să hotărască singur dacă rămâne sau pleacă dintre oameni. Și cum va hotărî el așa să fie … Ce poate fi mai drept decât asta ?

Decebal:

Am păzit o singură lege. Să nu ne plecăm genunchii niciodată, în fața nimănui …

Dar noi, dar ei, dar eu ? Noi suntem morți ? Atâta timp cât mă voi putea mișca, atâta timp cât va mai fi un singur dac care va vrea să trăiască liber … ne vom bate pentru acest pământ … bun și frumos … Dacă nu mai avem cetăți, ne vom bate în ruinele lor … și cât va mai fi o singură palmă de pământ pe care să putem sta în picioare, ne vom bate pentru palma aceea. Aceasta-i legea ! Singura ! Alta nu cunosc. Ultimul drept pe care îl avem este să ne dăm moartea, dar ultimul. Ajunge.

Vlad Țepeș:

Degeaba plătește țara tribut să aibă liniște la Dunăre, că tot n-are …

Boierii:

De ce să primejduim totul cu un război care nu știm cum se va sfârși ?

Puterea lor e nemăsurată. Poate ar fi mai bine să ne cumpărăm libertatea. Mai ales că prețul e mic.

Vlad Țepeș

Libertatea nu poate fi cumpărată. Spuneți că prețul e mic ? Nu vă mai amăgiți … Va crește mereu pe nesimțite până-ntr-o zi … când prețul libertății va fi libertatea însăși. Să ne ferească Dumnezeu de ziua aceea.

Mihai Viteazul:

Să stea laolaltă cei dintr-o singură mamă: Țara Românească, Țara Ardealului și Țara Moldovei. Pohta ce-am pohtit eu.

 

O viață avem, români … și-o cinste.

Deșteptați-vă, că am dormit destul !!!

 

 

Dacă nu ați înțeles ce v-au spus ei, înseamnă că nu veți înțelege nici ce vă voi spune eu … pentru că, deși cuvintele sunt diferite, mesajul pe care vreau să îl transmit este exact același.

 

Române, nu mai crede tot ce auzi sau ce vezi.

Române, nu mai accepta prostia, iar pentru asta începe prin a te educa pe tine.

Române, nu îți mai da votul pentru o pungă cu mâncare.

Române, nu mai accepta prostia, iar pentru asta învață să-i educi și pe alții.

 

Române, dacă ai ceva de oferit, oferă … pentru că mai întâi vei oferi din ceea ce ai, iar după aceea vei oferi din ceea ce ești.

 

Române, fă-ți cât mai bine meseria, pentru că dacă tu nu ți-o faci bine, de ce te-ai aștepta ca alții să și-o facă pe-a lor ?

 

Române, fii cinstit, pentru că dacă tu nu ești cinstit, de ce te-ai aștepta ca alții să fie ?

 

Române, fă ceva pentru țara asta pentru că astfel vei face în primul rând ceva pentru tine.

Române, dacă nu tu, atunci cine ? Și dacă nu în fiecare zi, atunci când ?

 

Române, deșteaptă-te

Române, ridică-te

Române, înalță-te.